disable highlight

Followers

Saturday 4 June 2011

Kelantan

salam

korang perasan x yang student2 yg asal dari kelantan mesti ader kat setiap "tempat cari ilmu" kat Malaysia nie kn.. kalau sekolah2 asrama tuh maybe sket laa kot sebab kebanyakkan nye diorang dpt asrama2 yg belah sane which is belah timur... aku start perasan bende nie tyme aku masok matrik dulu... walaupon xramai sgt, tp mesti ader.. contoh nye kat kelas aku tyme matrik dulu ader 3 org dari kelantan... kak aida, kak sha & nazirul... diorang nie baik gile2 laa... x banyak cakap tapi kalau tyme bnyk cakap tu kadang2 terkeluar jgk loghat kelate diorang.. memang tyme tuh aku garu2 kepala laa sebab x paham.. hahaha... tapi kalau ikot ape yg aku nampak dengan mata aku nie macam ramai je yg asal dr kelantan nie kat matrik tuh.. macam majoriti plak.. maybe sebab diorang selalu duduk sekelompok diorang kot... ader orang kate kelantan nie selalu lepak dengan diorang2 je... tp bagi aku xde pon macam tuh... bley je masok dengan diorang semua... maybe ade laa certain2 yg memang x leh ngam... biase laa tuh kan.. semua orang macam tuh... 

skrg dekat U nie pon same... ramai laa jugak kawan2 aku yg asal dari kelantan nie.. tp yg best nye diorang nie kat sini bile cakap dengan kawan2 diorang yg asal selain dari kelantan memang gune loghat KL... haha... memang xkkn perasan langsung laa yg diorang nie asal kelantan... kadang2 tuh ak tertanya2 jugak, mane datang nye diorang nie semua??.. ramai sgt ke penduduk kat kelantan tuh??... hmmm, yg aku respect gle dekat diorang nie sbb diorang leh survive walaupon duduk jauh dari family... kalau aku homesick kot... ntah2 nak stady pon x boley... aku dgr2 cite lg yg diorang nie sume da biasa hidup berdikari da sejak kecik sebab adk beradik yg duduk kat kelantan nie ramai2 kn... so, parent diorang xmampu laa nak jage diorang serentak... tu ape yang aku rase laa ekkk... kalau salah jangan marah tau... diorang nie semua belajar sampai masuk U, makna nye diorang nie semua memang pandai2 laa... 

ibu aku cakap yg diorang nie kebanyakkan nye hidup sedang2 jek kat kelantan tuh... tu pasal laa diorang usaha betol2, belajar rajin2 sampai leh masuk U sebab diorang penah rase hidup susah macam mana... so, no wonder laa diorang semua nie bley ramai yang ader dekat U seluruh negara especially sekitar KL & Selangor... aku harap semua orang leh jd macam diorang nie.. belajar rajin2 tuk berjaya.. 
gud luck!!
haha~~

p/s :: suke gile makan keropok ikan segera dari kelantan

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...