disable highlight

Followers

Thursday 26 May 2011

Aku & Islam

salam...

Kali nie aku nk cte sket aku & islam... pasal ape aku nak cte bnde nie?? sbb baru2 nie kn heboh satu Malaysia pasal sorg makcik ntah ape name laa aku pon x engat dok sibok kutok2 & hina2 tuhan & nabi kite.. kalo die kutok2 aku pon, aku leh terima lg walaupon hati pedih.. aku yakin semua org sependapat ngn aku kn.. nie name tuhan ngn nabi die buat men2... sgt BIADAP!! die kate die islam tp perbuatan die sgt2 x mnunjuk kn die islam, melampau & xslah kalo aku ckp perbuatan die tuh sgt BODOH tahap dewa... nie link fb group anti makcik tuh (link)... kat situ ade laa sket2 pasal makcik tuh... kalo korg x puas ati, korg search je kat google.. konpem ader... da bnyk da blogger2 cte pasal makcik nie.. kalo korg tgk ape die buat, aku x rase korg boleh bersabar ke x ngn die nie... ape yg aku nmpak semua komen2 yg ade kat situ sume yg ganas2 & hardcore.. aku phm sbb diorg mybe da x leh tahan sbb isu yg makcik nie guna sgt sensitif... ape yg aku takot, kalo ALLAH da murka, Dia bkn akn menjatuh kn bala tuh kat seseorg saje tp bala tuh akan jatuh pada seluruh masyarakat setempat kt situ.. contoh yg baru2 nie tsunami di Acheh & gempa bumi die Jepun... harap2 xjd laa mcm nie... Rasulullah s.a.w. kte pon x penah mengunakan kekerasan kn.. Rasulullah s.a.w. bersabda:”Orang yang kuat bukanlah orang yang dapat mengalahkan musuhnya tetapi dapat menguasai marahnya.”... aku yakin baginda msti berdoa kpd tuhan agar insan(makcik) nie mendapat hidayah & bertaubat... aku nk nasihat kn kt org2 yg tgh marah tuh, xde gune nye kte maki2 makcik nie... lebey bek kte ikot cara Rasulullah berdoa agar makcik nie dilapang kan dada & sedar akn perbuatan die tuh...

Selepas aku bace pasal makcik nie, aku sedar & aku sgt bersyukur sbb dilahir kn dlm islam... family, masyarakat sekeliling & di negara islam... aku sgt bersyukur ya Tuhan ku.. islam nie sungguh indah... sumenye sgt perfect.. walaupon aku tahu ilmu agama aku xde laa tnggi mane tp yg pasti aku tahu sape tuhan aku, sape nabi aku, ape agama aku, & Al-Quran tuh ape... aku berserah kepada-NYA sbb aku hnya laa seorang hamba yg tidak mmpunyai ape2.. lg satu, semua ilmu tentang islam yg aku dpt dr kecik smpai skrg, akan membuat kn ak lebih tunduk kepada yg Maha Esa... aku tahu aku bnyk melakukan dosa.. tp sape laa kte kn... kte hanya laa manusia biasa yg xkkn lari dr membuat dosa... ape yg pntg, kalo kte tahu perbuatan kte salah, cpt2 laa kte brtaubat & brjanji xkkn wat bnde tuh lg... hal yg berkaitan pahala & dosa seseorang tuh bia die dgn Tuhan saje yg tntukan...kubur masing2 len kn.. so, xyah nak nyebok2 nilai org... kte wat ape yg terbek untuk diri masing2 jekk... aku cte nie pon sbb nk bg kesedaran kat diri aku & korg2 sume.. ape yg x btol tuh aku mntak maaf.. yg baik kte jadikan ikhtibar... same2 laa kte belajar ye.. Wallahualam...


Tenang je bile tengok & dengar video maher zain nie
Always be there!!

p/s :: berdoa agar iman ku semakin kuat...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...